משחקים לשניים איך משחק 1 חינמי הפך להצלחה מסחררת
משחקים לשניים איך משחק 1 חינמי הפך להצלחה? ישנם לא מעט להיטים בעולם המשחק אבל במשחקים שעושים כל כך הרבה רעש במעט זמן נתקלים לעיתים רחוקות
משחקים לשניים איך משחק 1 חינמי הפך להצלחה מסחררת סביב כל העולם: ישנם לא מעט להיטים בעולם המשחק – כמו Call Of Duty, GTA, FIFA ועוד רבים טובים ומוצלחים.
אבל במשחקים שעושים כל כך הרבה רעש במעט זמן נתקלים לעיתים רחוקות.
משחק הפורטנייט יצא רק ביולי 2017 ומאז כבר הספיק לעשות רעש בעולם המשחק, להדביק לא מעט שחקנים למסכים שונים מה שגרם לשם החברה להיות בין המפורסמות בעולם ולהכניס המון כסף לחברה המפתחת שלו.
ההכרזה הגדולה של משחק פורטנייט –
ההכרזה הראשונית על פורטנייט התרחשה כבר ב-2011, ולאורך השנים נחפשה יותר ויותר בעיקר על מצב המשחק המקורי, מה שהפך את המשחק לפופולרי במיוחד הוא מצב ה-Battle Royal.
שבו אתם ועוד 99 משתתפים לכל היותר צונחים מאוטובוס בשמיים אל אי בודד ענק ונטוש, ללא כלי נשק מלבד גרזן. מרגע הנחיתה אתם צריכים לחפש נשקים, חפצים ומלכודות, בניסיון להיות האחרון ששורד.
השם הולך לפני המשחק –
המשחק פורטנייט הינו משחק שנוצר בשנת 2017 אך ההכרזה עליו כבר קרתה בשנת 2011 ועשה כבר אז רעש גדול עוד לפני יציאתו לאוויר. לאט לאט עם השנים עד יציאתו של המשחק נחשפו עוד ועוד פרטים לגביי תוכן המשחק.
דבר אשר סיקרן את השחקנים אשר כבר לא יכלו לחכות לרגע יציאת המשחק ובכך התחילה להניף את כספם של המפתחים ואת שם החברה עוד לפני יציאת המשחק לעולם הרשת.
משחק הפורטנייט הוא משחק וידיאו תלת ממדי פעולתי, שפותח על ידי אפיק גיימס ויצא לאור ב-25 ביולי 2017 בתוך פחות משנה. הפורטנייט הפך להיות תופעה בקנה מידה אדיר בעולם כולו לפורטנייט קיימות שני קטגוריות משחק:
- "Fortnite Battle Royale" שבו עד 100 שחקנים נלחמים זה בזה עד שאחד נשאר בחיים ומנצח
- "Fortnite Creative", מצב יצירתי בו השחקנים בונים עולמות, מבוכים וזירות קרב בחופשיות.
מצבים, אופציות, שחקנים, כל מה שרק רציתם לדעת על משחקים לשניים ואפילו יותר, על משחק הפורטנייט –
זה מצב שיוצר אצל השחקן אופציית משחק מגוונת, בנוסף לכל זה המהדורה "Fortnite Battle Royale" של פורטנייט הפכה להצלחה מסחררת.
יותר מ-125 מיליון שחקנים השתתפו במשחק בתוך פחות משנה, מה שהניב לחברה מאות מיליוני דולרים בחודש.
למרות שהמשחק הוא לחלוטין חינמי. בעקבות ההצלחה הרבה הפך המשחק לתופעה תרבותית של ממש החידוש במשחק הפורטנייט ממשחקים אחרים בסוגה, זו הוא היכולת לבנות מבנים שלמים.
הבנייה נעשית באמצעות הצבת אחד מהאלמנטים רצפה, תקרה, קיר, מדרגות ופירמידה בחומר הרצוי המבנים משמשים להתבצרות או לבניית סוללות סוג החומר משפיע על זמן הבנייה ועל חוזק המבנה.
אלמנטים מעץ נבנים מהר, אך קל להרוס אותם. את החומרים ניתן להשיג מחטיבת עצים, כריית סלעים, או הריסת מבנים שכבר קיימים.
איך משיגים את המשחק המדובר הזה בחינם?
משחק הפורטנייט זמין להורדה בחינם, כמעט לכל הפלטפורמות: PC, אקסבוקס, פלייסטיישן, iOS ואפילו מק. אבל עדיין עולה השאלה איך משחק חינמי עושה כל כך הרבה כסף? התשובה לכך היא כזאת:
פרימיום –
משחק הפורטנייט משתמש במודל נולד ממובייל "פרימיום" -משחק או מוצר חינמי לחלוטין שמאפשר רכישות בתשלום בתוך המשחק עצמו, על מנת לשנות את השחקן חיצונית להוסיף בעיקר קוסמטיקה.
המשחק מנסה לפתות אתכם לרכוש את הבאטל פאס, על ידי זה שהוא מציג לכם את כל הפרסים והבונוסים שצברתם במהלך המשחק.
בונוס –
הבונוס היחיד שהמשתמשים ב-BattlePass מקבלים הוא האפשרות לאתגרים יומיים וגם שבועיים, מדובר באתגרים כמו לנצח מספר מסוים של יריבים.
לחסל יריבים עם רובה צלפים ואפילו לרקוד היכן שאסור, מה שגורם למשתמשים לצאת קצת מאזור הנוחות שלהם ולחקור את המשחק עוד יותר.
אתגרים וחפצים –
השלמה של אתגרים נותן לכם חפצים וכסף וירטואלי שמאפשר רכישות של חפצים במשחק, מי שמעוניין באתגרים ובחפצים ותחפושות, יכול לשלם מי שלא יכול לשחק כרגיל.
עוד דבר שכדאי לדעת הוא המצב החדש ביותר במשחק, במצב זה ניתן להיכנס למפות משחק מיוחדות ששחקנים אחרים בנו או לבנות מפה מאפס.
שחקנים רבים משתמשים במצב זה על מנת להתאמן במשחק, לבדוק נשק חדש שנוסף למשחק, לעיתים גם בשביל משחק או תחרות בין מספר חברים שחקנים שונים.
מעט לפני צאת המשחק יוצר המשחק אפיק גיימס, הזמין שחקנים מפורסמים לבוא למשרדים שלהם לנסות את המשחק ולשתף חלקים ממנו באינטרנט על מנת ליצור באזז סביב המשחק שצפוי לצאת בקרוב. מה שאכן יצר רעש די חזק בקרב השחקנים והעוקבים ההדוקים.
משחקים? משחקים לשניים, משחק פורטנייט בגרסאת לייב –
חוץ מהרעש שיצר המשחק וחוץ מהשחקנים הדוהרים והנוהרים לשחק בו קיימת גם גרסת הלייבים שמטריפה את עולם הגיימינג.
זה מצב שבו שחקנים משחקים ומצלמים את עצמם ואת פעולות המשחק שלהם בלייב תוך כדי.
מה שמקרב את הגולשים לצפות בזה באופן סדיר ועקבי. בנוסף לכל זה יש תכניות שלמות של גיימרים ביוטיוב עם מיליוני צפיות ביום שבוע ובחודש. גיימרים שיוצרים דוח שבועי של המשחק שמסבירים איך לייעל ולהיות הטובים בתחום מה שכבר באמת הפך לתחום.
מגיימינג למקצוע –
אם נתעמק בזה חלקם אפילו הפכו את זה למקצוע שדרכו גובים כסף עבור השירות של אותו מעביר הסברה לשחקנים המתחילים במשחק הפורטנייט.
אחד האירועים שתפסו את עיניהם של השחקנים והגדיל את הפופולריות המדהימה של משחק הפורטנייט התקיים בחודש מרץ, ובו“Ninja” שידר משחק אחד בלייב כשהוא משחק משחקים לשניים עם קבוצה המורכבת משחקני פוטבול אחד האמנים הפופולריים בעולם. דרייק בכבודו ובעצמו.
סלבים בכבודם ובעצמם –
בנוסף באותו רגע השידור הגיע ל-628,000 צופים מה שניפץ את השיא הקודם, אשר עמד על 388,000 צופים. דרייק עצמו סיפר כי הוא משחק כבר מספר חודשים ונתן את דעתו המורחבת על המשחק.
מאז, אגב, Ninja זכה לעלייה אדירה בכמות הנרשמים לערוץ שלו וזכה לאהדה רבה בקרב הצופים שלו בערוץ עוד יותר.
לאחר מכן הוא הודיע כי הוא הרוויח 875,000 דולרים רק מהרשמות חדשות שזה כ-3.5 דולרים לכל נרשם חדש בכל חודש והוא רק בן 26!
דרייק, אמר כי אם החברה המפתחת תוסיף את תנועת הריקוד המוכרת מהקליפ Hotline Bling, הוא יוסיף לאחד השירים שלו מספר מונחים מהמשחק שרוב הסיכויים יוביל למגמת עלייה נוספת בשכר החברה.
באחד השידורים החיים ביוטיוב בוצע איחוד ענק של כ100 יוטיוברים למשחק הפורטנייט משחקים לשניים משותף שמשך למעלה מ-1.1 מיליון צופים בו זמנית.
וכ-42 מיליון צפיות בפחות מ-24 שעות. אלה הם נתונים שאפילו יוטיוב מתקשה להכיל. מביא את התופעה של צפייה במשחק פורטנייט ברשת לרמות חדשות לחלוטין.
סיכום משחקים לשניים ומשחק הפורטנייט –
השילוב של הפופולריות בשנה האחרונה של ז’אנר הפחות אלים. אפשרויות הבנייה הכמעט אינסופיות והעובדה שהמשחק הוא חינמי, יצר למשחק הפורטנייט רגע שנראה קשה לעצירה.
Epic Games טוענת שהיא תשחרר את הקמפיין המשותף בחינם בהמשך השנה. אך לא נראה שהיא עומדת לוותר על מודל ה BattlePass.
המשמעות היא שבכל מספר חודשים היא תזכה להכנסת כסף מכובד מאוד מבסיס המשתמשים ההולך וצומח שלה בכל יום,
זאת לצד הרכישות שמתבצעות מדי יום למוצרים ספציפיים ולכסף וירטואלי נוסף. זוהי תופעה בעולם הגיימינג שלא נראתה כמוה כבר שנים, ונראה שהשיא שלה עוד לפנינו.