כל המאמריםספורט

הספורט שיגרום לכם להרגיש כמו ציפור

ישנם אנשים שעבורם המילה ספורט היא משחק כדורגל או כדורסל, ועבור חלקם עיסוק בספורט הוא לשבת מול הטלוויזיה, לפצח גרעינים ולראות אחרים משחקים

ישנם אנשים שעבורם המילה ספורט היא משחק כדורגל או כדורסל, ועבור חלקם עיסוק בספורט הוא לשבת מול הטלוויזיה, לפצח גרעינים ולראות אחרים משחקים. אבל יש אנשים שאפילו משחק כדורגל לא נותן להם את מנת האדרנלין הדרושה והם מחפשים אחר ענפי ספורט אקסטרים. אלו יכולים להיות ענפי ספורט שונים אשר בדרך כלל נעשים במקומות פתוחים ויש בהם רמות גבוהות יותר של סיכון. לדוגמה ראפטינג בנהרות סוערים, סנובורד במדרונות תלולים, טיפוס בולדרים ועוד. אבל יש ענף ספורט אחד הדורש רמות גדולות של אומץ – Wingsuit flying או כמו שאומרים בעברית טיסה בחליפת כנפיים. בוודאי יצא לכם לראות באיזה טיק טוק או במקום אחר איזה פסיכי הקופץ ממקום גבוה עם חליפת כנפיים היוצרת התנגדות לאוויר ומאפשרת לו לרחף. אך אולי לא ממש חשבתם שזהו ענף ספורט מאורגן ולא רק פסיכי אחד שעושה זאת.

הדבר הראשון שעולה לכם בראש הוא בוודאי הסכנה שבדבר, ואכן הסיפור על ההתחלה של ספורט זה כבר חושף לנו את גודל הסכנה. הניסיונות הראשונים לעוף בצורה זו התחילו עוד במחצית הראשונה של המאה העשרים. באותה התקופה לא הייתה חליפה שיכולתם לרכוש ואלו שעשו זאת פיתחו את החליפות בעצמם תוך כדי שימוש בחומרים שונים. מבין 75 הניסיונות המתועדים, רק 3 הצליחו לסיים את הניסיון בחיים! בסופו של דבר הניסיונות לעוף שכחו למשך כמה עשורים, עד הרגע בו צנחן צרפתי מנוסה בשם פטריק דה גייארדון החליט להיענות לאתגר במהלך שנות התשעים של המאה הקודמת. פטריק פיתח חליפה חדשה ומשופרת, המבוססת על חומרים מתקדמים. פטריק הצליח אך ההצלחה הזו עלתה לו בחייו; פטריק מצא את מותו ב 13 באפריל 1998, במהלך ניסוי בהוואי הבודק שינוי שהוכנס בחליפה.

אך גם מותו של פטריק לא עצר את הסקרנות האנושית והשאיפה לעוף כמו ציפור, ועוד באותה שנה הוצגה חליפה חדשה. החליפה תוכננה על ידי ג‘רי קוסמה מפינלנד ורוברט פקניק מקרואטיה. לא רק שהם פיתחו חליפת תעופה חדשה, הם גם החלו להציע אותה למכירה לציבור הרחב תחת המותג Bird-Man. החברה החלה לבנות סטנדרטים של בטיחות ובנו תכנית הדרכה מסודרת המיועדת לצנחנים מנוסים בעלי ותק של 200 צניחות. בירד מן הצליחו לעשות מעשה היסטורי והם היו הראשונים להנגיש את הספורט החדש לציבור. תוך זמן קצר יצרנים נוספים נכנסו לשוק והחלו לשווק חליפות תעופה ואימצו את הסטנדרטים והטכניקות של בירד מן. בהמשך צצו פיתוחים נוספים, כולל מנועי סילון קטנים, המאפשרים גם לצבור גובה ולא רק לרחף באוויר ולצנוח כלפי מטה.

כיום טיסה בחליפת כנפיים היא ענף ספורט בו מתקיימות תחרות. התחרות הראשונה נערכה בשנת 2015 באנגליה וכשנה אחר כך נערכה תחרות בינלאומית בארצות הברית. הפדרציה הבינלאומית לאווירונאוטיקה, גוף היושב בשווייץ מרכז את הפעילות ומקיים תחרויות שונות בהן בוחנים פרמטרים שונים. ישנן תחרויות המודדות את פרק הזמן, תחרויות המודדות מרחק ותחרויות המודדות מהירות. וזה עוד לא הכל, אפילו ישנן תחרויות אקרובטיקה קבוצתיות העושות שימוש בחליפות כנפיים.

אז מה דעתכם? האם אתם בעניין של משחק כדורגל, או לקפוץ מגובה של כמה מאות מטרים עם חליפת ציפור?

מאמרים קשורים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button